неділю, 22 січня 2017 р.

Позакласний захід для 8 - 9 класів.

 Позакласний захід для 8 - 9 класів
« Електричні явища»


Мета:       систематизувати та узагальнити знання з теми «Електричні явища», розвивати вміння працювати з електроприладами, збирати електричні кола , уміння відстоювати власну думку , бути толерантними , вчитися економно витрачати електроенергію.
Обладнання:  джерела  постійного струму, резистори, ключі, з’єднувальні провідники, вольтметри, амперметри  , портрети  Г. Ома , А.Ампера,     А.Вольта , Д.Джоуля ,картки з конкурсними  завданнями ,комплекти завдань для кожної команди.
На дошці:                                                   О сколько нам открытий чудных
                                                          Готовят просвещенья дух
                                                         И опыт, сын ошибок трудных,
                                                        И гений, парадоксов друг,
                                                       И случай, бог изобретатель...
                                                                                                    А. С. Пушкин
                                                 
Попередня підготовка :.За тиждень до проведення змагань дається завдання :підготувати емблему, дати назву команді , девіз ,підготувати цікаві факти із життя вченого,  ім’ям якого названа їх команда , створити рекламу електричного побутового приладу , у рекламі звернути увагу на економне використання енергії.

Хід уроку
1.Вступ:
 а) команди розміщуються за ігровими столами;
 б) оцінюють конкурси журі
2. Ознайомлення учнів з правилами гри:
 а)кожний конкурс оцінюється , максимальна оцінка за завдання наголошується перед початком кожного туру.
 б)суттєве доповнення – 1 бал.
3.Проведення конкурсів
Урок-гру веде вчитель фізики.
Кожна команда представляє емблему , назву команди й девіз.
Конкурс – Розминка « Електровікторина»
(кожне питання оцінюється по 1 балу)
1.     Речовина , що не проводить електрику(діелектрик).
2.     Частинки ,з яких складається ядро атома(нейтрон  ,протон).
3.     Прилад , що служить для виявлення заряду(електроскоп).
4.     Креслення ,на якому зображений спосіб з’єднання електричних приладів у колі(схема).
5.     Явище упорядкованої дії заряджених частинок(струм).
6.     Частина електричного кола ,що служить для з’єднання інших її частин (провід).
7.     Співавтор Джоуля(Ленц).
8.     Одне з місць на джерелі струму , до якого приєднана клема для ввімкнення його в електричне коло(полюс).
9.     Джерело струму , що потребує попереднього зарядження(акумулятор).
10.Матеріал , з якого виготовляють балон електричної лампи розжарення(скло).
11.Винахідник дугової лампи (Яблочков).
12.Італійський вчений , на честь якого названі  хімічні джерела струму (Гальвані).
Конкурс – « Я вас знаю?»
Розповісти про вченого, ім’ям якого названа ваша команда (максимальна оцінка 5 балів).
1.       Ампер(Команда « Юні ампери»)
2.       Вольт (Команда « Юні вольти»)
3.       Ом(Команда « Юні оми»)
4.       Джоуль(Команда « Юні джоулі»)

Конкурс – «Чи знаєш ти формули ?»
З перелічених формул виберіть правильні (кожна правильна відповідь - 1 бал).

1.       I  = U/R
2.       R =  R1/S
3.       P  =  UI
4.       Q =  I+Rt
5.       U =  I/R
6.       A =  Uq
7.       I  =  qt
8.       R =  ρ•l/S
9.       I  =  UR
10.  P = U+I
Конкурс – « Накресліть схему електричного  кола»  
(максимальна оцінка 5 балів).

накресліть принципову схему цього кола , укажіть на ній знаками «+» і « - » полярність затискачів амперметра й вольтметра .


Конкурс – « Чи є помилка в схемі ?»
(максимальна оцінка 3бали).

У якому з кіл усі прилади включені правильно ?

Конкурс – « Електричний струм і безпека людини»
(кожне питання оцінюється по 1 балу)
1.       Від чого залежить тяжкість ураження струмом?(Тіло людини є провідником .Ураження струмом залежить від сили струму , характеру струму (постійний або змінний), тривалості його дії , а також від шляху , яким струм проходить усередині людського організму. Найнебезпечнішими є ураження мозку й нервових центрів , які відповідають за дихання і роботу серця.)
2.       Від чого залежить опір тіла людини ? (Опір людського тіла залежить від стану шкіри (суха , огрубіла або волога , тонка) , вмісту алкоголю в крові. Зсадна й порізи знижають опір шкіри: суха здорова шкіра – R = 100000 Oм і вище; спітніла шкіра – R = 1500 Ом  і нижче. Найбільш чутливими до струму є обличчя , шия , тильні сторони долонь. Найуразливіші місця – шия й мочки вух.)
3.       Чому дорівнює значення сили струму , смертельно небезпечне для людини ? При якій напрузі воно може виникати?                       ( Критичного значення 0,1 А сила струму може досягати як при високій напрузі  й великому опорі , так і при низький напрузі й малому опорі ( за законом Ома I = U/R)

4.       Які правила безпеки під час роботи з електричними приладами вам відомі ?(Проводка не повинна торкатися провідників(батарей , газових та інших труб , цементної підлоги);при заміні лампочки потрібно відключити джерело струму;не залишати без догляду працюючі електроприлади )
5.       Як треба гасити провід, що горить ?(Провід , що горить , треба гасити піском або землею).
6.       Як  треба надати першу допомогу потерпілому при ураженні струмом ?

 Конкурс – « Збери коло»
(максимальна оцінка 5 балів за складання кола та 3 бали за розрахунок опору резистора).
Прилади досліду розташовані на столах.
Складіть за схемою електричне коло. Зробивши необхідні виміри , розрахуйте опір резистора
Конкурс – « Знавці приладів»
(максимальна оцінка 5 балів).

Представники команд витягують картки із назвою приладу , на столі стоять прилади , вони вибирають необхідний та описують принцип дії цього приладу.
1.Амперметр   3. Реостат
2.Вольтмет     4. Постійні джерела електричного струму.

Конкурс – « Розв′яжи задачу»
(максимальна оцінка 4 бала).
Умова : Знайти загальний опір ,якщо резистори 4 Ом та 1 Ом з’єднані : а)послідовно ; б)паралельно .

Конкурс – «  Реклама - двигун прогресу»
(максимальна оцінка 5 балів).
Учням необхідно прорекламувати побутові прилади, назвати їх переваги, звернути увагу на економне використання електричної енергії.


4.Підбиття підсумків гри
  Журі оголошує результати гри ,визначає кращих гравців , 

  нагороджує переможців й учасників гри .

Немає коментарів: